Πώς θα μπορούσαμε να πείσουμε τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αντιμετωπίζουν διστακτικά τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, να διαβάζουν και να παρακολουθούν ιστολόγια ειδικού ενδιαφέροντος, να γράφουν δικά τους αλλά και να ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να δημιουργήσουν και αυτοί ανάλογα;
Θα ήταν χρήσιμο, ίσως, σε αυτό το σημείο να καταδείξουμε το γεγονός ότι τέτοια ιστολόγια, που φαίνεται να καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες συγγραφής και συνεργασίας, στηρίζονται σε και προάγουν τον δημοσιογραφικό λόγο.
Πώς θα μπορούσαμε να πείσουμε τους Φιλολόγους ότι οι μαθητές τους διψούν να μοιραστούν τη γνώση τους, αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο; Αυτά τα παιδιά είναι μαθητές του 21ου αιώνα και επιχειρούν να προσαρμοστούν σε έναν ψηφιακό κόσμο, από τον οποίο είναι πρόθυμοι να μάθουν.
Ευτυχώς για τους εκπαιδευτικούς, τα ιστολόγια είναι ιδιαίτερα εύκολα στη χρήση. Απαιτούν ελάχιστες τεχνικές γνώσεις, ενώ η δημιουργία και η συντήρησή τους αποτελούν μια απλή διαδικασία. Σε αντίθεση με πολλές παραδοσιακές ιστοσελίδες, είναι ευέλικτα στο σχεδιασμό και μπορούν να αλλάξουν σχετικά εύκολα. Επίσης, είναι προσβάσιμα μέσω οποιουδήποτε υπολογιστή ή κινητής συσκευής.
Τα ιστολόγια, ως εκπαιδευτικό εργαλείο, μπορούν να ενσωματωθούν με έναν πολύπλευρο τρόπο, διευκολύνοντας όλους τους χρήστες. Η ενασχόληση με τα ιστολόγια ενθαρρύνει τους μαθητές να διαβάζουν και να γράφουν, ανεξάρτητα από το αντικείμενο. Οι εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν ότι αυτά μπορεί να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό εργαλείο για την προώθηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων γραφής. Ενδέχεται, επίσης, τα ιστολόγια να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, καθώς αποτελούν ένα ελκυστικό και άνετο μέσο. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμεύσουν ως εργαλείο διαχείρισης της τάξης για τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
Θα ήταν χρήσιμο, ίσως, σε αυτό το σημείο να καταδείξουμε το γεγονός ότι τέτοια ιστολόγια, που φαίνεται να καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες συγγραφής και συνεργασίας, στηρίζονται σε και προάγουν τον δημοσιογραφικό λόγο.
Πώς θα μπορούσαμε να πείσουμε τους Φιλολόγους ότι οι μαθητές τους διψούν να μοιραστούν τη γνώση τους, αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο; Αυτά τα παιδιά είναι μαθητές του 21ου αιώνα και επιχειρούν να προσαρμοστούν σε έναν ψηφιακό κόσμο, από τον οποίο είναι πρόθυμοι να μάθουν.
Ευτυχώς για τους εκπαιδευτικούς, τα ιστολόγια είναι ιδιαίτερα εύκολα στη χρήση. Απαιτούν ελάχιστες τεχνικές γνώσεις, ενώ η δημιουργία και η συντήρησή τους αποτελούν μια απλή διαδικασία. Σε αντίθεση με πολλές παραδοσιακές ιστοσελίδες, είναι ευέλικτα στο σχεδιασμό και μπορούν να αλλάξουν σχετικά εύκολα. Επίσης, είναι προσβάσιμα μέσω οποιουδήποτε υπολογιστή ή κινητής συσκευής.
Τα ιστολόγια, ως εκπαιδευτικό εργαλείο, μπορούν να ενσωματωθούν με έναν πολύπλευρο τρόπο, διευκολύνοντας όλους τους χρήστες. Η ενασχόληση με τα ιστολόγια ενθαρρύνει τους μαθητές να διαβάζουν και να γράφουν, ανεξάρτητα από το αντικείμενο. Οι εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν ότι αυτά μπορεί να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό εργαλείο για την προώθηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων γραφής. Ενδέχεται, επίσης, τα ιστολόγια να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, καθώς αποτελούν ένα ελκυστικό και άνετο μέσο. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμεύσουν ως εργαλείο διαχείρισης της τάξης για τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
Αν ανησυχείτε για την ασφάλεια, δοκιμάστε το KidBlog. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα χρειαστεί να δημιουργήσετε διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τους μαθητές και δεν θα υπάρχουν pop up διαφημιστικά μηνύματα. Οι μαθητές θα δημοσιεύουν τα άρθρα τους και θα συμμετέχουν σε συζητήσεις στην τάξη, μέσα σε μια ασφαλή κοινότητα. Παράλληλα, εσείς, ως εκπαιδευτικοί, θα μπορείτε να διατηρείτε τον πλήρη έλεγχο στα ιστολόγια και τους λογαριασμούς των μαθητών. Τέλος, πρόκειται για ένα άριστο εργαλείο μέσω του οποίου οι μικρότεροι μαθητές θα μπορέσουν να εξοικειωθούν με τα ιστολόγια.
Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στο πώς τα ιστολόγια, ως μέσα επαγγελματικής ανάπτυξης, μπορούν να ωφελήσουν προσωπικά τους εκπαιδευτικούς. Πραγματικά, η δημιουργία και ο εμπλουτισμός ενός ιστολογίου αποτελεί μία τόσο εύκολη διαδικασία όσο και η απλή επεξεργασία ενός κειμένου.
Σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχουν πολλά επιτυχημένα και ενδιαφέροντα ιστολόγια εκπαιδευτικών (Kathy Schrocks, Tammy Worcester) άρθρα (50 Must-See Blogs ), αλλά και ιστότοποι (Edudemic ).
ΠΗΓΗ: http://www.schoolofthefuture.gr/ Ανακτήθηκε στις 25/1/2014 από http://www.schoolofthefuture.gr/km/?p=533&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=%25ce%2593%25ce%25b9%25ce%25b1%25cf%2584%25ce%25af-%25ce%25bf%25ce%25b9-%25ce%25ba%25ce%25b1%25ce%25b8%25ce%25b7%25ce%25b3%25ce%25b7%25cf%2584%25ce%25ad%25cf%2582-%25ce%25b8%25ce%25b1-%25ce%25ad%25cf%2580%25cf%2581%25ce%25b5%25cf%2580%25ce%25b5-%25ce%25bd%25ce%25b1-%25ce%25b5%25ce%25af%25ce%25bd%25ce%25b1%25ce%25b9-blogger
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου